پل صلح تفلیس | گرجستان
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

چهار شنبه 16 بهمن 1398
ن : بنفشه

پل صلح تفلیس | گرجستان

پل صلح تفلیس | گرجستان

 

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از جاذبه های بی نظیر آن پل صلح تفلیس است.برای آشنایی با این پل زیبای همسایه با سفرانه همراه باشید.

پل صلح تفلیس یک پل پیاده‌رو بر روی رود کر در تفلیس، پایتخت گرجستان است. این پل ۱۵۰ متری به دستور شورای شهر تفلیس برای ایجاد بنایی معاصر به منظور ارتباط بخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن آن ساخته شد.این پل زیبا و بی نظیر از مصالح فولاد و شیشه توسط معمار ایتالیایی Michele De Lucchi ساخته شده است.

افتتاحیهٔ رسمی این پل در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ بود. این پل بر روی رود کر نمایی منحصر به فرد از کلیسای متخی، محلهٔ ناری‌کالا و مجسمهٔ واختانگ یکم، و در طرف دیگر کلیسای جامع تثلیث تفلیس، پل باراتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری را دارد.

این پل مخصوص عابر پیاده که دو بخش قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می کند، خیابان Erekle II Street که خیابانی پر از کافه و مخصوص عابرین پیاده است را به پارک ریکه متصل می کند.

پارک ریکه

یک فضای تفریحی در شهر قدیمی، پارک ریکه (Rike Park)میباشد. در طول شب های تابستان، مردم محلی و بازدیدکنندگان از «رقص فواره ها» ترکیب شده با موسیقی و نمایش نور لذت می برند.

مهمترین جاذبه این پارک همان پل صلح تفلیس است. می توانید بعد از بازدید از پل صلح به این پارک بروید و ساعاتی را در آرامش استراحت کنید و از مناظر و جاذبه های اطراف آن لذت ببرید.

منبع: سفرانه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.